Máshogyan kellene csinálni a dolgokat, mint ahogy eddig tettük. Sokkal jobban kihasználva a mai és a jövőbeli digitális eszközök nyújtotta lehetőségeket. Meglepően sokan vannak, akik ezt tartják a digitális transzformáció lényegének. Valójából ennél jóval többről van szó. Nem egyszerűen csak az eddigi szolgáltatásokat kell digitálisra cserélni, az új technológia segítségével olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, amelyek lényegesen meghaladják az eddigieket.

A digitális transzformáció olyan, tudatos, mélyreható átalakítás, ami kihat a teljes szervezetre, a folyamatokra, a kompetenciákra, az üzleti stratégiára. Egy olyan átalakulásról van szó, aminek nem a mai, hanem lehetőleg a holnaputáni helyzethez kell alkalmazkodnia. Ennek megfelelően a digitális átmenet során meg kell vizsgálni, hogyan építhető be az üzletbe az automatizáció, a VR (virtuális valóság), az AR (kiterjesztett valóság), az AI (mesterséges intelligencia), a big data, az agilis munkamódszerek és a többi előremutató technológia.

Ki irányítja a digitális átállást?

A digitális transzformáció jó ideje olyan téma, amiről rengeteget írnak, beszélnek. Ha kicsit nézegetjük a megjelent cikkeket, a különböző konferenciákon elhangzott előadásokat, az a benyomásunk támadhat, hogy ez az egész az informatikusok ügye. Ők határozzák meg a tennivalókat, ők irányítják a folyamatokat.

Ez óriási tévedés. A digitális átállás alapvetően üzleti folyamat, amit a vállalat teljes működését, stratégiáját tökéletesen átlátó szakembereknek kell irányítania. Mivel ennek során digitális (informatikai) eszközök integrálásáról, az eddigitől eltérő használatáról van szó, természetesen erősen támaszkodni kell az informatikusokra is.

Előnyben a kisvállalkozások

Egy sok embert foglalkoztató, bonyolult szervezeti felépítésű vállalat számára óriási feladatot jelent a digitális átállás. Számos multinacionális cég önálló, erre a feladatra koncentráló csapatot alakít, és külső tanácsadókat von be a feladat megvalósítására.

Különösen nehéz helyzetben vannak azok a vállalatok, melyek számottevő digitális “örökséggel” (a fejlődés korábbi szakaszaiból származó rendszerekkel) rendelkeznek. Ezek kiváltása és integrálása a jövő rendszereivel speciális tudást igényel. (Ezzel a feladattal kell megküzdenie mások mellett a legtöbb pénzintézetnek.)

Jóval könnyebb helyzetben vannak a kisvállalkozások. Méretüknél, múltjuknál fogva a rendszereik egyszerűbbek, átláthatóbbak, folyamataik rugalmasabban alakíthatók. A kisvállalkozások esetében leginkább a megfelelő stratégia, az erőforrások szűkössége és informatikai támogatás hiánya jelenthet nehézségeket.

Iratkozz fel leveleinkre, hogy a legfrissebb aktualitásokkal, hasznos cikkekkel láthassunk el.

Iratkozz fel leveleinkre, hogy ne maradj le legfrissebb cikkjeinkről!

Naprakész akarok lenni!
Tovább a feliratkozáshoz

A felhős üzlet és a digitális transzformáció

Miközben olyan feljövő, a digitális transzformációt szempontjából kulcsfontosságú technológiák, mint az AI, vagy a robotizáció egyes cégek számára nehezen megragadhatók, más területek, mint például a biztonságos felhős hosting nem szorulnak különösebb magyarázatra.

Aki a felhőbe viszi az üzletét, modernizálni tudja IT infrastruktúráját, eleve beépített biztonsági megoldásokhoz jut. Ezután már csak arra kell összpontosítania, hogyan tudja digitálisan, a korábbitól eltérő módszerekkel kiszolgálni ügyfeleit.

A digitális transzformáció legelső, logikus lépése tehát a felhős üzlet kialakítása lehet. Így alakítható ki az a modern, nyílt szemlélet, ami alapján elkezdhetsz gondolkodni arról, hogyan használható a technológia a működés, a folyamatok és a szolgáltatások továbbfejlesztésére.

ÖSSZEFOGLALVA

A digitális transzformáció olyan, újfajta gondolkodás, ami hatékonyabbá teszi a munkát. A felhőtechnológia, illetve az azon alapuló “szoftver mint szolgáltatás” modell megkönnyíti, hogy a kisvállalkozások is hozzáférjenek az ehhez szükséges alkalmazásokhoz.