Mire van szüksége egy cégnek, ha hirtelen teljesen a feje tetejére áll az üzleti környezet?
Először is: egy megfelelő partnerre, aki segít a háttérből menedzselni a folyamatokat, hogy egy perc se legyen elvesztegetve.
A pandémia alatt a dunaharaszti FCS Group Kft-nél is bebizonyosodott, hogy a változás folyamatában mennyire fontos olyan szakértőkre támaszkodni, akik leveszik a terhet a cégben dolgozók válláról.
A FCS Group nem egy általános internetszolgáltató cég, hiszen tevékenységük mellett egy számítógép szervizt, illetve egy számítógépes kisboltot üzemeltetnek. A tavaszi járványhelyzet azonban náluk is átírta a forgatókönyvet és a korábban bevált módszereket.
Egy dolog volt csupán biztos: nem állhatnak le a munkával, hiszen a cég végét jelentette volna.
Mindent át kellett szervezni: a gyermekes anyákra külön figyeltek, de közben a munka sem állt le
Egy kis létszámú cégnél is fontos az egészségvédelem, biztonság, és a munkatársak támogatása a nehéz helyzetekben, hiszen csapatként dolgoznak együtt. Hálózatépítő kollégáik – akik 0-24-ben üzemeltetik az internet szolgáltatást – nem állhattak meg, ha fennakadás volt, menni kellett. A családosoknál extra figyelmet fordítottak arra, hogy a gyermekes anyukák home office-ból, rugalmasan tudjanak dolgozni az otthon tanuló gyermekeik mellől, így kiszervezték telefonos szolgáltatásaikat. Egyáltalán nem jártak be, a cégvezetés igyekezett megteremteni számukra az egyensúly és harmónia lehetőségét a család, gyermekek és a munka menedzselésében.
Megváltozott az üzleti fókusz: a kiépítés helyett most a szerviz dübörgött
Egyik napról a másikra, minden megváltozott. A cég profiljának egyik részéről, a másikra helyeződött át a hangsúly. Robbanásszerűen érkeztek a dunaharaszti szervízbe az eszközök és megrendelések. Rájöttek az emberek, hogy nincsenek karbantartva az eszközeik. Fejleszteni és frissíteni kell őket, mert lassúak, vagy nem megy rajtuk a Teams, nem működik ez a funkció, nem fut rajta az a szoftver. Kénytelenek voltak átcsoportosítani erőforrásaikat a szervizre koncentrálva, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett javítási és szervizelési igényt. A változásokhoz való rugalmas alkalmazkodóképesség pedig előnyükre vált.
Mindenki elővette a padláson porosodó gépeket
Mivel a távoktatásban tanuló diákoknak használható eszközökre volt szüksége, mindenki elővette a régi számítógépét. A legfeltűnőbb az volt, hogy a HDD-ről tömegesen kezdtek átállni az SSD-re, hogy gyorsabban menjen a Windows. Hihetetlen, de nem tudtak elég SSD-t venni, mindet eladták! Maximálisan érezhető volt a fellendülés, azonban érdekes, hogy az új gépek vásárlása nem emelkedett, a szokásos ütemű volt. Többségében mindenki a régit igyekezett használható állapotba hozni. A belső, üzleti működésben nem okozott az FCS Group számára nehézséget a járványhelyzet. A terminál szervernek köszönhetően, eddig is volt lehetőségük a távoli elérhetőségre, megoldott kérdéskör volt – azonban most jobban előtérbe került.
Mindenesek helyett most már a specialistáké a főszerep
Igyekeztük mindenben támogatni őket, háttérből menedzselni, azonnal elhárítani bármilyen számítógépes fennakadásuk van, hogy egy percet se veszítsenek.
„Fiatalos, lendületes csapat. Én azt szeretem bennük a legjobban, hogy mindig van egy szakterület, amihez valaki jobban ért” – jellemezte Halász Péter, az FCS Group Kft. munkatársa cégünket.
Velük is, mint ahogy többi ügyfelünkkel is személyre szabottan, specializáltan foglalkozunk. Ha az ügyfélnek van egy kérdése egy fennakadással kapcsolatban, de a kapcsolattartó tőlünk nem tudja azonnal kezelni a problémát, körbetelefonál egyet-kettőt, konzultál a kollégákkal, és a lehető leghamarabb jelentkezik a megoldással. Az IT szektor annyira specializált lett és annyi szakterület van, amibe beleáshatja magát egy szakértő, hogy egy ember már nem biztos, hogy képes megugrani azt, hogy mindenhez értsen. Végeredményben pedig ugyanott tartunk, és ami igazán számít az az, hogy közös erővel mindig találunk megoldást a nehézségekre.
Fülöp Győző
Ügyvezető, F-Consulting